INKLUZIVNO OBRAZOVANJE – ZAVRŠNI DIO OBUKE MODUL 3 – OKRUŽENJE KOJE PODSTIČE INDIVIDUALIZIRANO UČENJE
Datum objave: 14.03.17 Objavio: admin„Sajmom škola“ je u Sarajevu, 02.03.2017. godine, u organizaciji Udruženja „DUGA” i uz podršku UNICEF-a kroz projekat „ Inkluzivno obrazovanje“, počela trodnevna obuka za predavače. Ovo je ujedno završni dio obuke -Modul 3 „Okruženje koje podstiče individualizirano učenje“.Predstavnici četrnaest škola iz Bosne i Hercegovine, među kojima je i naša škola, predstavili su svoj dosadašnji rad na stvaranju inkluzivnog okruženja u svojim školama i modela inkluzivnog nastavnika.
U ovaj proces su uključene odabrane škole, koje su već prepoznate kao škole koje imaju dobru praksu, bile su u raznim projektima i imaju dosta iskustva vezanog za inkluzivno obrazovanje.
Treći susret u Sarajevu je bio retrospektiva svih aktivnosti koje su provedene u zadnjih nekoliko mjeseci.
Učesnici su imali priliku predstaviti svoja iskustva, ideje i primjere dobre prakse, a obuci su prisustvovali direktorica škole prof. Arnela Trešnjo, pedagog Indira Memić, te nastavnici razredne i predmetne nastave Amira Hadžić, Emina Memija, Sanela Muzur, Fahrudin Bičo, Edina Podgorica i Selma Ćehović.
Trodnevne radionice su obuhvatile realizaciju nekoliko tematskih cjelina:
- Analiza situacija u kojima djeca i mladi uče
- Postavljanje efektivnih ciljeva
- Prilagođavanje situacija potrebama učenika
- Pružanje podrške svim učenicima.
Cilj obuke je bio podizanje svijesti o inkluzivnom obrazovanju, njegovom razumijevanju, sticanju adekvatnog teoretskog predznanja, a najvažnije je proširivanje znanja i njegova primjena u praksi. Glavni cilj je da svi zajedno shvatimo ulogu i značaj nastavnika u inkluzivnom procesu.
Nastavnik treba imati razvijenu svjesnost o različitim potrebama različite djece, vješto upravljati inkluzivnim odjeljenjem i prepoznati svako dijete kojem treba prići na odgovarajući način. Takav nastavnik je otvoren prema kolegama, zna da sarađuje, uspostavlja kontakte u zajednici, stalno se profesionalno i stručno usavršava, te gradi mrežu odnosa i saradnje u svojoj školi i sredini u kojoj živi.
Posljednja radionica je kraj jedne, ali istovremeno i početak druge faze u izgradnji inkluzivne škole i inkluzivnog društva.