KAKO U PRAKSI IZGLEDA KREATIVNA NASTAVA U INKLUZIVNOM PROCESU?
Datum objave: 28.05.24 Objavio: Rialda Bibuljica
Hedonizam, kažu.
Nepisano pravilo Druge osnovne škole jeste svojim primjerima direktno ukazivati na formalne primjere dobre prakse, a pri tome uživati u izradi istih. S tim u vezi, vođeni premisom da je kreativnost najviši oblik stvaralaštva, kao što je i kreativni ili inventivni rad najviši oblik rada, s ponosom vam predstavljamo jedan kombinirani rad „Kreativni rad i učenje.“
Inkluzija treba biti vrijednost svakog društva, a upravo odgojno-obrazovne ustanove su mjesto razvoja univerzalnih vrijednosti koje trebaju osposobiti svakog pojedinca da svoje potrebe izrazi i zadovolji na posve jedinstven i drugačiji način. Smatramo da je od krucijalnog značaja poticati kreativnost u nastavi, naročito ako se kreativnost gleda kao ključna vještina u 21. stoljeću.
Učenici šestih razreda, kreativci Arman Hodžić i Daanin Memija su pristupili izradi dva artefakta.
Naime, učenik VI-1 razreda, Arman Hodžić uz inicijativu i podršku nastavnika tehničke kulture, Alić Elvisa i asistenta u odjeljenju/grupi, Hatibović Enesa je u okviru kreativne radionice izradio građevinska kolica koja imaju svoju funkcionalno – estetsku komponentu.
Iako se inkluzivno obrazovanje i kreativnost rijetko povezuju, ovaj primjer dobre prakse ukazuje i propituje vrijednosno – kreativne mogućnosti inkluzivnog obrazovanja. Dakle, propituju se tradicionalni i inovativni oblici učenja. Mišljenja smo da bez rada nema rezultata, u istoj mjeri kao što bez etike nema estetike. Sve urađeno je prezentirano u holu škole, uz vješte ruke i idejne zamisli bibliotekara škole, Enese Ustamujić-Sejdić. Prezentacija se odvija kroz dva medija, fotografija i video. Video rad je nastao u domeni inkluzivnog obrazovanja i kreativne radionice, čiji je nosilac učenik VI-3 razreda, Daanin Memija, uz podršku nastavnika tehničke kulture, Alić Elvisa i asistenta u odjeljenju/grupi, Hadžić Lejle. Daanin je izradio žardinjeru većih dimenzija za cvijeće. Cilj ovog rada je istaknuti kreativnost i sposobnost učenika, te na taj način značajno doprinijeti okruženju u kojem se nalazimo.
Uz poruku da budemo jedinstveni, hrabri i potpuno svoji, a budući da je suviše istih – izazov je biti originalan! Pozivamo vas da pogledate izložbu i posvjedočite kvaliteti ovih izložbenih eksponata.
U konačnici, da vam odgovorimo na pitanje iz samog naslova: kad se spoje ljubav, pažnja i htijenje, kao rezultat dobijemo čisto voljenje! Voljenje je ništa drugo do život, a život sam po sebi je umjetnost! Oni su pokazali da mogu, žele i hoće – a koji je vaš izgovor?
I kao što je govorio sjajni W. Peterson:
„Hodajte s ljudima koji sanjaju,
koji vjeruju,
koji planiraju,
s hrabrima, veselima, slobodnima i uspješnima,
čije glave su u oblacima, a noge na zemlji.
Neka njihov duh zapali vatru u vama
kako bi ostavili ovaj svijet boljim nego ste ga našli.“
Pripremila: Enesa Ustamujić-Sejdić