KURIKULARNE AKTIVNOSTI: GODIŠNJA DOBA

Datum objave: 7.04.25 Objavio: Rialda Bibuljica

Proljeće u učionici – znanje u punom cvatu

Godišnja doba su prirodni ciklusi koji određuju ritam života na Zemlji – od klimatskih uslova i ponašanja biljaka i životinja, do utjecaja na svakodnevicu ljudi. Među njima, proljeće zauzima posebno mjesto, jer donosi buđenje prirode, duže dane, više sunčeve svjetlosti i osjećaj novog početka. Motiv proljeća poslužio je kao inspiracija za integraciju nastavnih sadržaja kroz pažljivo osmišljen ogledni čas u korelaciji tri predmeta: bosanskog jezika i književnosti, engleskog jezika te geografije, koji je održan 26. marta 2025. godine u VI-2 odjeljenju. Realizatori ovog časa bili su: Aldiana Laličić, Irma Pamuk-Fejzić i Fahrudin Bičo.

Korelacija između različitih nastavnih predmeta jedan je od ključnih principa savremenog obrazovanja. Omogućava učenicima da primjenjuju znanje iz različitih oblasti u stvarnim, životnim situacijama, povezujući pojmove i razvijajući kritičko mišljenje. Ovaj ogledni čas je primjer kurikularne aktivnosti koja integriše jezičke vještine, geografska znanja i međusobnu komunikaciju, omogućavajući učenicima da na kreativan način usvoje i primijene naučeno.

Učenici su kroz raznovrsne aktivnosti razvijali:

  • jezičke kompetencije (upotreba pridjeva, komparacija, pripovijedanje i pisanje na bosanskom i engleskom jeziku),
  • geografska znanja (uzroci smjene godišnjih doba, klimatske razlike između država),
  • socijalne vještine (grupni rad, prezentacija, međusobno uvažavanje) te
  • digitalne i kreativne kompetencije (korištenje pomagala i dekorativnog materijala za predstavljanje sadržaja).

Čas je započeo igrom asocijacija, koja je učenike vodila do ključnih pojmova vezanih za godišnja doba. Zatim su izveli igrokaz “Proljeće na dva kraja svijeta”, gdje su meteorolozi iz BiH i Engleske razgovarali o vremenskim prilikama. Ova aktivnost istovremeno je razvijala govornu interakciju na engleskom jeziku i podsticala kulturnu svijest o razlikama u klimatskim uslovima.

Zatim je uslijedilo ponavljanje gradiva, upotreba pridjeva i komparacije gdje su učenici kroz pitanja obnavljali gradivo iz bosanskog jezika i književnosti, a zatim to znanje praktično primijenili u engleskom jeziku, opisujući vremenske prilike.

U grupnom radu, učenici su predstavljali jedno godišnje doba (proljeće, ljeto, jesen i zimu) i upoređivali podatke o vremenskim uslovima u BiH i Velikoj Britaniji, koristeći karte, slike, odjevne predmete i vlastitu kreativnost. Svaka grupa je potom prezentirala svoje zaključke.

Čas je zaključen kreativnom aktivnošću „Exit card“, u kojoj su učenici crtali cvijet – korijen je predstavljao ono što su ponijeli kao najdublje saznanje, stabljika njihovu ukupnu sliku časa, listovi zanimljive momente, dok je cvijet sam simbolizirao ono najljepše i najkorisnije što su doživjeli.

Ovaj ogledni čas pokazao je koliko je važno i korisno povezivati različite nastavne predmete kako bi se znanje učenika učinilo funkcionalnijim i smislenijim. Kroz temu godišnjih doba, s posebnim naglaskom na proljeće, učenici su razvijali više vrsta pismenosti, međusobno sarađivali, učili s radošću i stekli nova znanja koja će im koristiti i van školskih klupa.

Pripremila: Irma Pamuk-Fejzić

FOTOGALERIJA