MALA PRIČA O VELIKOM PREOBRAŽAJU – PUT IDEJE OD NACRTA DO STVARNOSTI

Datum objave: 3.07.25 Objavio: Rialda Bibuljica

Rad rađa ideje.

Vodeći se tom mišlju, s pravom možemo reći da marljivost i predan trud uvijek donose vrijedne rezultate. Kreacija i kreativnost ne nastaju same od sebe – one se traže, izgrađuju i njeguju, počevši od nas samih i našeg najbližeg okruženja, šireći se postupno prema društvu u cjelini.

Upravo zato, s velikim ponosom ističemo da je Druga osnovna škola, u proteklom periodu, bila mjesto značajnih radova i uspješne implementacije jedne važne inicijative. Kako je tekla transformacija jednog školskog prostora, pročitajte u redovima koji slijede.

Sjećate li se Andersenove priče o ružnom pačetu? Upravo je naša višenamjenska multimedijalna sala doživjela sličnu renesansu – simbolično rečeno, pretvorila se u labuda: vizuelno neprivlačan prostor nekada bez boje i duha postao je inspirativan, topao i vizuelno dojmljiv. Od nekadašnje “sive zone”, nastala je svijetla tačka naše škole – mjesto koje motiviše, inspiriše i podstiče na dalje učenje i rad! Kada stil i ukus postanu mjerilo, teško je stati – otvaraju se vrata novim idejama, projektima i zajedničkim uspjesima.

Pa, uskočimo u naš hronotop.

Ministarstvo za odgoj i obrazovanje Kantona Sarajevo nastavilo je s implementacijom projekta rekonstrukcije i funkcionalne adaptacije prostornih kapaciteta u osnovnim školama, s ciljem uspostavljanja školskih restorana koji omogućavaju pripremu i distribuciju nutritivno izbalansiranih, održivih i zdravstveno ispravnih obroka za učenike.

U okviru predmetnog projekta, planirana je adaptacija prostorija u deset osnovnih škola na području Kantona Sarajevo u savremene školske trpezarije, koje će imati multifunkcionalnu namjenu. Osim primarne funkcije ishrane, prostor će biti dostupan za realizaciju nastavnih, vannastavnih i društvenih aktivnosti, u skladu s konceptom cjelodnevnog boravka u školi. Poseban fokus stavljen je na unapređenje kvaliteta i dostupnosti školskih obroka, modernizaciju i funkcionalno unapređenje postojećih kuhinjskih i trpezarijskih kapaciteta. Povodom toga, na Arhitektonskom fakultetu Univerziteta u Sarajevu upriličena je prezentacija projektnih rješenja. Tim profesora i asistenata s Fakulteta predstavio je prijedloge za adaptaciju postojećih prostora u školske trpezarije. Prethodno je obavljen terenski obilazak deset osnovnih škola, a izrađene su i tehničke specifikacije i idejna rješenja rekonstrukcije.

U skladu sa procedurom, Druga osnovna škola kao jedna od odabranih škola za ovaj visoko rangirani poduhvat je podnijela zahtjev resornom Ministarstvu za odobravanje sredstava za rekonstrukciju i opremanje prostorija školske kuhinje i trpezarije. U tom kontekstu, odobrena su sljedeća finansijska sredstva: 251.000 KM za rekonstrukciju prostora školske kuhinje i trpezarije i 33.000 KM za nabavku i instalaciju nove kuhinjske i trpezarijske opreme.

Na osnovu provedenog postupka javne nabavke i u skladu s važećim zakonskim propisima, dana 05.11.2024. godine, u Sarajevu je zaključen Ugovor o javnoj nabavci radova između JU „Druga osnovna škola“ Ilidža/Hrasnica, koju zastupa direktor Ćesko Almir i Stanogradnja d.o.o. Sarajevo, koju zastupa direktor Elvir Lemeš. Predmet ugovora je rekonstrukcija i opremanje školske kuhinje i trpezarije, što se odnosi na LOT 1: Građevinski radovi na školskim zgradama.

Kad je riječ o LOT-u 2 koji uključuje Nabavku i ugradnju namještaja i opreme, potpisan je Ugovor između JU „Druga osnovna škola“ Ilidža/Hrasnica i R&S d.o.o. Sarajevo, kojeg zatupa direktor Kemal Selmanagić.

U skladu s ugovorom, svi radovi su imali rok za realizaciju od 60 dana od dana potpisivanja ugovora, odnosno od dana uvođenja u radove.

S tim u vezi, u datom roku i u kvalitetnoj izvedbi, realizovane su sljedeće aktivnosti:

  1. Pripremni radovi:

– Demontaža i uklanjanje pregradnih zidova

– Demontaža i odvoz vrata sa zidova koji se uklanjaju

– Demontaža i odvoz postojećih sanitarnih elemenata iz toaleta predviđenih za adaptaciju

  1. Građevinsko-zanatski radovi:

– Rušenje slojeva podne obloge i podloge u zoni novoprojektovanih prostorija (kuhinja, trpezarija, povezani hodnik)

– Izrada unutrašnjih zidova od gips-kartonskih ploča (dvostrano obloženih)

– Izrada pregradnih zidova između WC kabina od kompakt ploča

– Priprema i završna obrada podloge sa epoksidnom smolom kao završnim slojem

  1. Instalacijski radovi:

– Nabavka, transport i montaža vodovodne i kanalizacione instalacije za enterijersku opremu

– Izvođenje elektroinstalacija i rasvjete za novoprojektovane prostore

  1. Završni radovi i obloge:

– Gletovanje i bojenje unutrašnjih zidova

– Oblaganje zidova u kuhinji i toaletima keramičkim pločicama I klase

– Postavljanje samoljepljivih tapeta u dijelu trpezarije

  1. Stolarija i unutrašnje roletne:

– Nabavka i ugradnja unutrašnjih vrata s pratećom opremom

– Ugradnja unutrašnjih roletni na postojećim fasadnim otvorima

  1. Namještaj i oprema:

– Ugradnja pregradnog elementa – pulta za serviranje, izrađenog od inoxa, sa svim pratećim elementima i u skladu s higijensko-tehničkim standardima

– Izrada i montaža pulta za pranje sa lavaboima

– Zamjena rasvjetnih tijela u prostoru trpezarije

– Nabavka i dostava (trpezarijskih stolova – po izboru projektanta i u skladu sa standardima za školske prostore, trpezarijskih stolica i servisnih kolica za tacne – inox, u skladu sa sanitarnim standardima)

– Nabavka i dostava ogledala

  1. Fiksni enterijerski elementi:

– Pult sa radnom pločom na čeličnoj potkonstrukciji

– Klupe za sjedenje

– Visoke trpezarijske stolice

– Otvorene police

– Nabavka i dostava sanitarne opreme

– Kombinacija otvorenih polica i ormara u prostorijama za osoblje uz kuhinju

Nastavljamo dalje – korak po korak, projekt po projekt, prema školi budućnosti koju naši učenici s pravom zaslužuju. Ova mala priča o velikom preobražaju zapravo je priča o ljudima – o viziji, predanosti i iskonskom činu – radu, što čini značajnu razliku! Acta, non verba!

Iz moje vizure, novi prostor naše škole nije samo građevinski projekt, on je odraz brige, odgovornosti i ljubavi prema učenicima, on je dokaz da škola može biti drugo toplo mjesto koje potiče učenje, druženje i osjećaj sigurnost. Svojim djelovanjem zaista ostavljamo najljepše tragove za buduće naraštaje.

Iskreno i najljubaznije zahvaljujemo Ministarstvu za odgoj i obrazovanje Kantona Sarajevo na podršci i razumijevanju stvarnih potreba naših učenika. Hvala i timu stručnjaka, izvođačima radova, te svima koji su ostavili dio sebe u ovom oplemenjenom prostoru!

Posebnu zahvalnost upućujemo direktoru škole, Ćesko Almiru, čija istrajnost, strpljenje i energija stoje iza svakog pomaka koji se dogodio. Vizija postaje stvarnost tek kada neko ima hrabrosti da istu nosi, izgovori i za nju se bori – hvala Vam što ste to upravo Vi, dragi direktore! Nema estetike bez etike, a ovdje su obje snažno primijenjene.

Naša škola sada diše novim plućima, a mi nastavljamo dalje, hrabro i dostojanstveno, jer kao što rekosmo: kad se jednom krene srcem – nema stajanja!

Priča o našem labudu tek je počela – i svakim danom postaje sve ljepša.

                                                                                                      Pripremila: Enesa Ustamujić-Sejdić

FOTOGALERIJA