MALA PRIČA O VELIKOM PREOBRAŽAJU – PUT IDEJE OD NACRTA DO STVARNOSTI
Datum objave: 3.07.25 Objavio: Rialda Bibuljica
Rad rađa ideje.
Vodeći se tom mišlju, s pravom možemo reći da marljivost i predan trud uvijek donose vrijedne rezultate. Kreacija i kreativnost ne nastaju same od sebe – one se traže, izgrađuju i njeguju, počevši od nas samih i našeg najbližeg okruženja, šireći se postupno prema društvu u cjelini.
Upravo zato, s velikim ponosom ističemo da je Druga osnovna škola, u proteklom periodu, bila mjesto značajnih radova i uspješne implementacije jedne važne inicijative. Kako je tekla transformacija jednog školskog prostora, pročitajte u redovima koji slijede.
Sjećate li se Andersenove priče o ružnom pačetu? Upravo je naša višenamjenska multimedijalna sala doživjela sličnu renesansu – simbolično rečeno, pretvorila se u labuda: vizuelno neprivlačan prostor nekada bez boje i duha postao je inspirativan, topao i vizuelno dojmljiv. Od nekadašnje “sive zone”, nastala je svijetla tačka naše škole – mjesto koje motiviše, inspiriše i podstiče na dalje učenje i rad! Kada stil i ukus postanu mjerilo, teško je stati – otvaraju se vrata novim idejama, projektima i zajedničkim uspjesima.
Pa, uskočimo u naš hronotop.
Ministarstvo za odgoj i obrazovanje Kantona Sarajevo nastavilo je s implementacijom projekta rekonstrukcije i funkcionalne adaptacije prostornih kapaciteta u osnovnim školama, s ciljem uspostavljanja školskih restorana koji omogućavaju pripremu i distribuciju nutritivno izbalansiranih, održivih i zdravstveno ispravnih obroka za učenike.
U okviru predmetnog projekta, planirana je adaptacija prostorija u deset osnovnih škola na području Kantona Sarajevo u savremene školske trpezarije, koje će imati multifunkcionalnu namjenu. Osim primarne funkcije ishrane, prostor će biti dostupan za realizaciju nastavnih, vannastavnih i društvenih aktivnosti, u skladu s konceptom cjelodnevnog boravka u školi. Poseban fokus stavljen je na unapređenje kvaliteta i dostupnosti školskih obroka, modernizaciju i funkcionalno unapređenje postojećih kuhinjskih i trpezarijskih kapaciteta. Povodom toga, na Arhitektonskom fakultetu Univerziteta u Sarajevu upriličena je prezentacija projektnih rješenja. Tim profesora i asistenata s Fakulteta predstavio je prijedloge za adaptaciju postojećih prostora u školske trpezarije. Prethodno je obavljen terenski obilazak deset osnovnih škola, a izrađene su i tehničke specifikacije i idejna rješenja rekonstrukcije.
U skladu sa procedurom, Druga osnovna škola kao jedna od odabranih škola za ovaj visoko rangirani poduhvat je podnijela zahtjev resornom Ministarstvu za odobravanje sredstava za rekonstrukciju i opremanje prostorija školske kuhinje i trpezarije. U tom kontekstu, odobrena su sljedeća finansijska sredstva: 251.000 KM za rekonstrukciju prostora školske kuhinje i trpezarije i 33.000 KM za nabavku i instalaciju nove kuhinjske i trpezarijske opreme.
Na osnovu provedenog postupka javne nabavke i u skladu s važećim zakonskim propisima, dana 05.11.2024. godine, u Sarajevu je zaključen Ugovor o javnoj nabavci radova između JU „Druga osnovna škola“ Ilidža/Hrasnica, koju zastupa direktor Ćesko Almir i Stanogradnja d.o.o. Sarajevo, koju zastupa direktor Elvir Lemeš. Predmet ugovora je rekonstrukcija i opremanje školske kuhinje i trpezarije, što se odnosi na LOT 1: Građevinski radovi na školskim zgradama.
Kad je riječ o LOT-u 2 koji uključuje Nabavku i ugradnju namještaja i opreme, potpisan je Ugovor između JU „Druga osnovna škola“ Ilidža/Hrasnica i R&S d.o.o. Sarajevo, kojeg zatupa direktor Kemal Selmanagić.
U skladu s ugovorom, svi radovi su imali rok za realizaciju od 60 dana od dana potpisivanja ugovora, odnosno od dana uvođenja u radove.
S tim u vezi, u datom roku i u kvalitetnoj izvedbi, realizovane su sljedeće aktivnosti:
- Pripremni radovi:
– Demontaža i uklanjanje pregradnih zidova
– Demontaža i odvoz vrata sa zidova koji se uklanjaju
– Demontaža i odvoz postojećih sanitarnih elemenata iz toaleta predviđenih za adaptaciju
- Građevinsko-zanatski radovi:
– Rušenje slojeva podne obloge i podloge u zoni novoprojektovanih prostorija (kuhinja, trpezarija, povezani hodnik)
– Izrada unutrašnjih zidova od gips-kartonskih ploča (dvostrano obloženih)
– Izrada pregradnih zidova između WC kabina od kompakt ploča
– Priprema i završna obrada podloge sa epoksidnom smolom kao završnim slojem
- Instalacijski radovi:
– Nabavka, transport i montaža vodovodne i kanalizacione instalacije za enterijersku opremu
– Izvođenje elektroinstalacija i rasvjete za novoprojektovane prostore
- Završni radovi i obloge:
– Gletovanje i bojenje unutrašnjih zidova
– Oblaganje zidova u kuhinji i toaletima keramičkim pločicama I klase
– Postavljanje samoljepljivih tapeta u dijelu trpezarije
- Stolarija i unutrašnje roletne:
– Nabavka i ugradnja unutrašnjih vrata s pratećom opremom
– Ugradnja unutrašnjih roletni na postojećim fasadnim otvorima
- Namještaj i oprema:
– Ugradnja pregradnog elementa – pulta za serviranje, izrađenog od inoxa, sa svim pratećim elementima i u skladu s higijensko-tehničkim standardima
– Izrada i montaža pulta za pranje sa lavaboima
– Zamjena rasvjetnih tijela u prostoru trpezarije
– Nabavka i dostava (trpezarijskih stolova – po izboru projektanta i u skladu sa standardima za školske prostore, trpezarijskih stolica i servisnih kolica za tacne – inox, u skladu sa sanitarnim standardima)
– Nabavka i dostava ogledala
- Fiksni enterijerski elementi:
– Pult sa radnom pločom na čeličnoj potkonstrukciji
– Klupe za sjedenje
– Visoke trpezarijske stolice
– Otvorene police
– Nabavka i dostava sanitarne opreme
– Kombinacija otvorenih polica i ormara u prostorijama za osoblje uz kuhinju
Nastavljamo dalje – korak po korak, projekt po projekt, prema školi budućnosti koju naši učenici s pravom zaslužuju. Ova mala priča o velikom preobražaju zapravo je priča o ljudima – o viziji, predanosti i iskonskom činu – radu, što čini značajnu razliku! Acta, non verba!
Iz moje vizure, novi prostor naše škole nije samo građevinski projekt, on je odraz brige, odgovornosti i ljubavi prema učenicima, on je dokaz da škola može biti drugo toplo mjesto koje potiče učenje, druženje i osjećaj sigurnost. Svojim djelovanjem zaista ostavljamo najljepše tragove za buduće naraštaje.
Iskreno i najljubaznije zahvaljujemo Ministarstvu za odgoj i obrazovanje Kantona Sarajevo na podršci i razumijevanju stvarnih potreba naših učenika. Hvala i timu stručnjaka, izvođačima radova, te svima koji su ostavili dio sebe u ovom oplemenjenom prostoru!
Posebnu zahvalnost upućujemo direktoru škole, Ćesko Almiru, čija istrajnost, strpljenje i energija stoje iza svakog pomaka koji se dogodio. Vizija postaje stvarnost tek kada neko ima hrabrosti da istu nosi, izgovori i za nju se bori – hvala Vam što ste to upravo Vi, dragi direktore! Nema estetike bez etike, a ovdje su obje snažno primijenjene.
Naša škola sada diše novim plućima, a mi nastavljamo dalje, hrabro i dostojanstveno, jer kao što rekosmo: kad se jednom krene srcem – nema stajanja!
Priča o našem labudu tek je počela – i svakim danom postaje sve ljepša.
Pripremila: Enesa Ustamujić-Sejdić