OGLEDNI ČAS IZ MATEMATIKE, BOSANSKOG JEZIKA I KNJIŽEVNOSTI, HRVATSKOG JEZIKA I KNJIŽEVNOSTI, SRPSKOG JEZIKA I KNJIŽEVNOSTI I INFORMATIKE
Datum objave: 1.07.25 Objavio: Rialda Bibuljica
MATEMATIČKA KUHINJA: MIJEŠAMO BROJEVE, SJECKAMO RAZLOMKE I PEČEMO ALGORITME
Ponedjeljak, 9. juni, osvanulo je sunčano junsko jutro koje je obasjalo učionicu šestog razreda i najavilo poseban dan. Realizatorice časa, nastavnica matematike, Minela Gadžo-Hasković, nastavnica bosanskog jezika i književnosti, hrvatskog jezika i književnosti, srpskog jezika i književnosti, Irma Pamuk-Fejzić i nastavnica informatike, Rialda Bibuljica pripremile su zanimljive aktivnosti kojima su spojile više nastavnih oblasti. Času su prisustvovali direktor škole, Almir Ćesko i pomoćnik direktora, Emil Kalić.
Učenici su s radoznalošću gledali kako se na stolu slažu kalupi, smjesa za kolače i mikrovalna pećnica. Nastavnica je s osmijehom rekla: „Dobro došli u našu matematičku kuhinju! Danas ćemo spojiti matematiku, bosanski jezik i književnost, hrvatski jezik i književnost, srpski jezik i književnost i informatiku u jedan ukusan zadatak.“
Prvo poglavlje ove priče započelo je brojevima. Učenici su naučili da su razlomci poput sastojaka za savršeni kolač – treba ih pažljivo odmjeriti i razumjeti. „Koliko je jedna petina kilograma čokolade?“ upitala je nastavnica. Kroz smijeh i sabiranje, učenici su otkrili kako matematičke operacije postaju jednostavne kada ih povežeš s čokoladom.
Drugo poglavlje vodilo je učenike kroz čaroliju jezika. Pisanje recepta nije samo stvar kuhanja – to je i vježba preciznosti u izražavanju. „Kako ćemo objasniti korake tako da svi mogu razumjeti?“ razmišljali su. Rečenice su se nizale poput sastojaka, a svaki korak recepta bio je prilika da se primijene gramatička pravila.
Treće poglavlje donijelo je računarsku magiju. Učenici su učili kako algoritam može voditi i ljude i računare kroz recept. „Ako prvo dodamo čokoladu, a zatim maslac, šta će se desiti?“ Programiranje je postalo igra, a dijagram toka preslika stvarnog procesa.
Na kraju časa, učenici su izvadili svoje kolače iz pećnice, puni ponosa što su stvorili nešto vlastitim rukama. „Svi smo danas bili matematičari, pisci i programeri“, rekle su nastavnice. „Vidite kako se različiti predmeti spajaju u svakodnevnim stvarima?“
Ova priča završava važnom poukom – život je poput recepta. Kada spojimo različite sastojke i koristimo prave alate, možemo stvoriti nešto jedinstveno i korisno. „Matematička kuhinja“ nije bila samo čas, već lekcija o tome kako su znanje i kreativnost povezani, baš kao i kolači koje su učenici danas pravili, s okusom nauke i uspjeha.
Pripremila: Irma Pamuk-Fejzić