STRUČNO USAVRŠAVANJE NASTAVNIKA NA TEMU „PRIMJENA PRAVILNIKA O INKLUZIVNOM OBRAZOVANJU“
Datum objave: 15.10.25 Objavio: Rialda Bibuljica
Inkluzivno obrazovanje podrazumijeva individualni pristup i prilagođavanje obrazovnog sistema potrebama i mogućnostima djece, a u svrhu postizanja njihovog punog intelektualnog, socijalnog, emocionalnog, fizičkog i akademskog potencijala.
Inkluzija obuhvata proces sistemske reforme koja sadrži promjene i modifikacije u sadržaju, metodama nastave, pristupima, strukturama i strategijama u obrazovanju, prevazilaženje prepreka sa vizijom koja služi da obezbijedi svoj djeci relevantne starosne dobi iskustvo ravnopravnog i participativnog učenja i okruženja koje najbolje odgovara njihovim potrebama. U praksi se ovaj vid nastave vezuje uglavnom za djecu s teškoćama u usvajanju nastavnih sadržaja, rjeđe za nadarenu djecu ka kojoj je inkluzija također orjentisana.
Budući da je 15.09.2025. godine objavljen novi Pravilnik o inkluzivnom obrazovanju, Mobilni stručni tim u saradnji sa pedagoško-psihološkom službom Druge osnovne škole organizirao je stručno usavršavanje za nastavnike predmetne i razredne nastave na temu: „Primjena Pravilnika o inkluzivnom obrazovanju“. Edukacija je realizirana u multimedijalnoj sali Druge osnovne škole, a učešće je uzeo veći broj kolegica i kolega.
Ovom prilikom su prisutnima predstavljeni koraci za kreiranje individualno prilagođenih programa te su predstavljene novosti koje definiše aktualni Pravilnik o inkluzivnom obrazovanju. Nakon prezentacije na pomenutu temu uslijedila je diskusija kojom se nastojalo razriješiti nedoumice i nejasnoće vezane za ovu problematiku.
Nadamo se da će inkluzivna nastava u praksi zaista doprinijeti ostvarenju dobrobiti za svako dijete kako je u osnovi i zamišljeno.